|
HAPPY BIRTHDAY BRIAN!2013.07.07. 11:53, Sylvie
Guitar Center interjúja Synnel, Zackyvel és Johnnyval2013.06.28. 16:28, mark182
Johhny Christ, Synyster Gates és Zacky Vengeance volt a Guitar Center júliusi számának címlapján. A trio arról beszélt, hogy a banda hangzását egy új útra akarják terelni, és milyen az elszakadás attól, amit eddig csináltak, nagyon izgatottak a véleményekre, Syn beszél a Hellwin erősítő designjáról, Johnny Christ saját basszusgitárjáról, Zacky elmondja, hogy hogyan indult a Schecter kapcsolata a bandával és még sok másról szó esik.
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Sokan mondták már, hogy a metál örök és halhatatlan, az Avenged Sevenfold teljesen új utat vájt a metált játszók és hallgatók számára. A díjnyertes banda, több, mint egy évtizedet töltött azzal, hogy elhozza zenéjüket a hard rock, pop-punk és a heavy metál keverékéből, a máig is növekvő rajogói táboruknak, és átalakítsák az egyszer még kicsiny középiskolai bandájukat egy világszerete elismert metál bandává.
Basszusgitáros Johhny Christ, szólógitáros Synyster Gates és ritmus gitáros Zacky Vengeance mindannyian a Huntington Beach-i középsuliba jártak, amikor az Avenged Sevenfold megalakult 1999-ben. A mai napig a banda 5 stúdió albumot adott ki, ami több, mint 8 millió példányban kelt el. A hatodik album befejeztével, Johhny, Syn és Zacky elmondja, hogy az új anyaguk az új albumhoz más irányba fogja elvinni a banda hangzását.
"Számítsatok meglepődésre" - nevet Johnny, ezt a reggelt Synnel és Zackyvel töltik el egy hollywoodi próbateremben. "Az új album a banda evolúciója. Bementünk és megírtuk az albumot, úgy, hogy azt éreztük, ezt meg kell írnunk. Nagyon büszkék vagyunk rá és nagyon izgatottak vagyunk a rajongók véleményére. A rajongók jobb gitár és dobtémákra számíthatnak. Még így is rengeteg őrült gitártéma és extrém cucc van az albumon, ezen kívül lenyűgöző dobtémák. Mi megbeszéltük a dobtémákat Arinnal, (Arin Ilejay 2011-ben csatlakozott a bandához) aki teljesen jól lealázott mindent az albumban. Nagyon jó volt, nagyon elkapta a ritmust, és ez nekünk is tetszett, és megpróbálta a saját ötleteit is megvalósítani."
"Egyáltalán nem az a zenei irányzat, mint a Carry On-ban" - mondja Zacky. "Az a szám inkább a játék témájához íródott, mert mi szeretünk vele játszani és ez nagyon jó élmény volt. Ezen az albumon tudtuk, hogy nem tudjuk ugyan azt megcsinálni, mint a Nightmare-en, még ha próbáltuk is, soha nem lettünk volna rá képesek. Ezért egy teljesen más szemlélettel próbáltuk megírni az albumot. Ez egy búcsú a múlttól, de teljesen izgatottak vagyunk iránta. Azt hiszem ez a tökéletes idő arra, hogy valaki kipróbáljon valami újat a heavy metal világában."
A banda ismét szerződést kötött a Schecterrel, hogy kidolgozzanak két vadonatúj gitárt 2013-ban, Johhny saját aláírott basszusgitárját és Syn Hellwin erősítőjét.
"A Schecter szerett volna erősítőket készíteni, ezért megkérdeztek engem, hogy szeretnék-e magam tervezni egyet, segíteni a munkájukat, és ez teljesen megtisztelő volt" -mondja Syn. Minden bizonnyal bármelyik gitáros álma az az, hogy legyen egy saját tervezésű egyedi basszusgitárja és erősítője, soha nem gondoltam volna, hogy saját tervezésű erősítőm lehet, de megtörtént és együtt dolgozhattam a legkiválóbb mérnökökkel és tervezőkkel, például James Brownnal, aki a Peavey 5150-en dolgozott. Nagy rajongója voltam az 5150-nek, volt is egy nekem, csak el kellett adnom, körülbelül egy évvel az előtt, hogy a Warner Brothers-szel leszerződtünk volna, de megtarthattam volna" - nevetett Syn.
"Szóval idejött és megterveztünk egy fantasztikus erősítőt, az én saját igényeim szerint, aminek egy hatalmas része az volt, hogy tiszta hangzást érjek el.
Azt szerettem volna, hogy ha a hangzás minél jobban kiegyenlítődve legyen, és olyan tiszta hangzásunk van, amely semelyik hard rock vagy metál erősítőnek, amit valaha is hallottam. A tiszta hangzás mellett van ez az amerikai vagy brit beütése, nagyon gazdag hangzása van és nagyon jó dolog volt mélyebb hangzást is belevinni, a tiszta mellé, hogy változatosabb legyen. Full csöves, van benne egy Celestion Vintage 30, nyírfából készült, szerintem ez rockosabb hangzást ad neki és nincs tőle ez az erőteljes basszus hangzása, de cserébe ezért tettünk rá egy gombot, amivel el lehet érni nagyon mély, puffanó hangzást is, ha szeretnél. Nagyon jó gateként is szolgál, a zengés és a decay tökéletes benne. Csináltunk egy tesztet 15 erősítő közül, úgy, hogy nem tudtuk melyik melyik és az enyémet választottuk a legjobbnak, ami elég hihetetlen. James Brown egy zseni."
Johnnynak agresszív hangra és kiemelkedő játszhatóságra volt szüksége, ilyenre tervezték meg a gitárját.
"Mindig is szerettem játszani a Music Mans gitárokon, de szerettem volna egy lehetőséget arra, hogy egy kicsit testre szabhassam az igényeim szerint, hogy felépíthessem magam az alapokból."- mondja Johnny
"A srácok a Schecter Custom Shopnál annyira ügyesek, hogy szó szerint szinte bármit megcsinálnak. Tehát előálltam pár bizonytalan ötlettel, és a végére sikerült összehoznunk egy basszusgitárt, Megválaszthattam a fát, északi kőrisfára esett a választásom, és még az alakját is, mindent, az utolsó részletig. Számomra ez egy remek hangú basszusgitár, ami sok lehetőséget kínál. EMG 81-es hangszedő került bele a nyak alá, ami teljesen más hangzást ad a gitárnak, amiről az emberek azt gondolnák, hogy nem is működne egy basszussal. Bele akartam tenni valamit, amitől agresszívebb lesz, valamilyen dörmögő hangot ad, hogy ha megpengeted a gitárt vagy az ujjaiddal játszol rajta, akkor egy igazi dörrenő hangot adjon, mint annak a régi, Classic Rickenbackernek volt. Végigmentünk egy csomó különböző hangszedőn, hogy megtaláljuk ezt a hangzást, és azt hittük, hogy már meg kell terveznünk a saját hangszedőnket, amikor az egyik srác azt mondta, hogy "Miért nem próbáljuk ki ezzel?". Ez volt az EMG 81-es és pontosan olyan volt, mint amilyennek akartam, hogy legyen."
Zacky több, mint 10 éve a Schecterrel dolgozik, elmeséli, hogy hogyan kezdődött a kapcsolatuk.
"Turnén voltunk, a legelső turnénkon Nagy-Britanniában, és akkoriban még nem volt olyan ismert a banda, mint manapság, és akkor még csak egy gitárom volt. Amikor mi az utolsó koncertet játszottuk Londonban, akkor eltört az a gitár eltört a koncert alatt. Visszajöttünk az Államokba és nem volt gitárom sem pénzem." - nevetett Zacky. "Tehát megpróbáltam reménytelenül a Schecterhez fordulni, mert nagyon megtetszett az S-1es modell gitárjuk, és nagyon tetszett, hogy van egy hihetetlen egyedi boltjuk és még a bal kézzel játszó gitárosokról is gondoskodtak, amivel egy csomó vállalat nem foglalkozik. Tehát kapcsolatba léptem a Schecterrel, egyszerűen könyörögtem azért, hogy nézzék meg a bandánkat és segítsen nekem, mert lesz egy hatalmas koncert Hollywoodban és nem volt gitárom és még kölcsön sem tudtam kérni olyan, amit bal kezesek használhatnak. És a Schecter nagyon készséges volt. Megnézték az albumunkat és azt mondták, "Persze, igen, nagyon szeretnénk neked adni egy gitárt." És elmentünk, lejátszottuk a koncertet, felvettük az Unholy Confessions videoklipjét, és azóta is támogatnak minket, nézik, ahogyan növünk és mi is kölcsönösen. Hitük volt bennünk a legelejétől fogva, és így kezdődött ez a remek kapcsolat."
Ami 2013-mat illeti a banda szempontjából:
"Az az első, hogy kész legyünk ezzel az albummal" - mondja Syn. "Aztán elmegyünk turnézni, és a gyerekeinkkel törődünk. Egy ideje már nem voltunk már a stúdióban és turnén sem és nagyon jó érzés látni az összes ismerős arcot, amióta távol voltál. Nagyon sok időbe telik nekünk megírni ezt az albumot, közben törődni a családdal is. Tudod, már régóta nem voltunk turnézni sem, körülbelül 2 éve, szóval már alig várjuk, hogy visszatérhessünk a színpadra."
Avenged Sevenfold - Hail to the King2013.06.27. 15:23, mark182
A rajongók sikeresen összeszedték a kép összes darabját, amiből kiderült, hogy az új Avenged Sevenfold album augusztus 27-én fog megjelenni Hail to the King címmel. Köszönjük a rajongók munkáját is!
Guitar Center interjúja M. Shadows-szal2013.06.25. 11:09, mark182
M. Shadows került a 2013-mas Guitar Center júliusi Live/Recording számába. Az interjú az Avenged Sevenfold új albumának benyomásáról szól, hogy milyen kihívás volt nekik elkészíteni ezt, hogy a számok megírása mennyire "kínszenvedés" volt számukra, miért lepődöttek még mindig meg a rajongók minden egyes albumnál, a hangjának karbantartásáról és a bemelegítésről és szó esik (ami magába foglal két Elton John számot is), milyen inspirációik voltak és az új albumról, aminek a vokálját így jellemezte: "egy ember, egy hang, lecsupaszított hangzással". Továbbá még szó esik a mikrofon felállításáról és még sok mindenről.
X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X-X
Egy dolog kristály tisztán kijön abból, amit M. Shadows mondott: az, hogy az Avenged Sevenfold még nem félt soha sem attól, hogy az ösztöneik irányítsák őket, még akkor sem, ha teljesen megújítják a banda hangzását, következmények nélkül.
Az út az új album kijövetele felé kihívás volt a banda számára, amint a kreativitásuk a végéhez ért.
"Először is," - mondja Shadows, "nem írunk addig új albumot, amíg az album nem jön el hozzánk. Nem ülünk és csak keresgélünk az album után, mert ez olyan dolog, amit nem találhatsz meg. Ezt érezned kell és kimondanod, hogy "Tudod mit? Az utolsó album már nem minket képvisel, azt kell tennünk, amit ebben a pillanatban érzünk". Tehát ezért kellet nekünk 3 és fél év, amire kitudtuk adni ezt az albumot."
Az új album egy része leegyszerűsíti a banda szemléletét; eltér a Nightmare harmonikus dallamaitól.
"A zenei pályafutásunk során sok féle dolog inspirált minket," - mondja Shadows. "Ezen az albumon nagyon alapokba merülő számokat szerettünk volna készíteni, ami inkább riff és groove orientált. Nekünk ez egy hatalmas kihívás volt, mert könnyű mondani, hogy: "Ez a dallam jól hangzik, csak dobjunk be egy kis háttérvokált és van ez a harmónia..." Meg kellett magunkat fékezni attól, hogy ilyet tegyünk és helyette inkább rockosabbá tegyük a számot, ami az egyik fő célunk volt és el is értük. Még a stúdióban is kipróbáltuk ezeket a dolgokat, mint: "A zenei illeszkedés nagyon jól szólna ennél a résznél." és azon kaptuk magunkat, hogy ezek a dolgok túl nyálassá tették volna a számokat. Azt gondoltuk, hogy: "Tartsuk meg annak, ami - nagyon alapnak - egy ütős, fasza metál album." Tehát ezt tettük."
Követve ezt a felállítást, ez azt jelenti, hogy minden eddigi megírt dolgot kidobtak és mindent előröl kezdtek. Shadows egy szóval jellemezte ezt a folyamatot.
"Kínszenvedés." -nevetett. "A számok megírása szenvedés volt. El akartunk jutni erre a részre, de nagyon egyszerű visszaesni a régi kerékvágásba, ahhoz, amihez értesz. Eljutsz 6 vagy 8 számig és azt gondolod, hogy: "Oké, király lenne, ha most az egyik részünk még mindig a régi lenne, a másik pedig maradna az új." Nem hagytuk magunkat, hogy ez történjen. Azt mondtuk: "Nem, ezzel a verzióval maradunk és addig írunk ezzel a szemlélettel, ameddig be nem fejezzük ezt az albumot." Szóval a nap végére egy részünk így érzi magát és nem próbálunk visszamenni a múltba, hogy bárkit is kielégítsünk ezzel."
Ez nem az első eset, hogy a banda más stílusban készít el egy albumot, és Shadowsnak nem is a zene a meglepő.
"Az összes album, amit kiadtunk, nagyon meglepett engem, hogy a rajongók is meglepődtek az albumokon. Ez olyan, mintha az összes album különleges lenne számunkra. Az ugrás, a Waking the Fallen és a City of Evil között hatalmas volt. Hardcore punk banda ként kezdtük, pont, mint egy európai metál banda amerikai vokállal. Utána az ugrás már olyan volt, mint egy groove album. Tele volt olyan számokkal, mint például "A Little Piece Of Heaven". A Nightmare volt szerintem, ami igazán megmutatta, hogy mi ezt fogjuk csinálni. Ezen pedig kidobtunk mindent az ablakon és azt mondtuk, hogy: "Nem, ezt végig fogjuk csinálni." Amint mondtam, ez érzésből jön. Nem írhatjuk meg ugyan azokat az albumokat és lehetünk elégedettek magunkkal."
"Szóval, személy szerint én annyira mélyen benne vagyok ebben, hogy ez egyáltalán nem különbözik az énemtől. De mégis, hiszen tudom, hogy amikor elkezdtük, ez más volt, mint eddig. Emlékszem, mikor a City of Evil kijött és úgy gondoltam, hogy: "Ó, ez nem is annyira eltérő." Amikor kiadtuk, a rajongók azt mondták, hogy srácok, mit műveltek? Egyáltalán nem számítottam erre, mert teljesen el voltam merülve az albumban. Ebben az új albumban is teljesen elvagyok merülve, ezért nem hiszem, hogy olyan nagy ügy lenne, de biztos vagyok benne, hogy ütős. Ha az emberek meghallgatják - mondjuk berakják az autójukba - akkor szerintem fantasztikus.
Mint az Avenged Sevenfold énekese, és a banda többi tagja, a feladata az, hogy a hangszerét a legjobb formában tartsa. Valamilyen módon ez nehezebb feladat is Shadowsnak, mivel ő nem tud csak húrt cserélni vagy kicserélni egy csövet az erősítőben, ha valami meghibásodik. Komolyan edz, mint egy profi atléta.
"Ron Andersonnal edzettem évekig, és még mindig vele edzek. Egyszerűen karban kell tartanod a hangodat, speciel olyankor, amikor minden nap utaznod kell, de ez a stúdióra is érvényes. Rengeteg vizet kell innod, keveset beszélni és természetesen bemelegíteni a hangszálaidat. Egy órás bemelegítőm van és utána eléneklek pár Elton John számot. Először a "Funeral For A Friend"-et, aztán a "Candle in the Wind"-et. Azért, mert rengeteg magas és alacsony hang van bennük, és jól kihozza az ember hangját. Utána heavy metált éneklek, ez tökéletes. Finoman kezded és fokozatosan építed fel. Olyan, mint lefutni egy maratont vagy súlyokat emelni. Először a könnyűekkel kezded, és miután a tested felmelegedett, azután áttérsz a nehézre."
Amióta az új projekt egy leegyszerűsített, alapokban nyugvó hangzást ad a bandának, a felkészülés mindennél fontosabb volt.
"Tudod" - mondja Shadows, "amikor felnősz, megpróbálod ezeket a dolgokat véghez vinni. Minket mindig különböző stílusú bandák inspiráltak, mint például a Queen, amiben rengeteg háttérvokál van. Kipróbáltunk különböző technikákat arra, hogy hogyan érhetnénk el minél tisztább hangzást különböző számok énekeiben. Még azt szeretem csinálni, hogy megduplázom az összes mély énekemet és kitolom az egyik oldalra, ami egy visszhangos, térhatásos effektet ér el ezáltal. De ezen az új albumon csak egy emberről, egy hangról, és alapokban nyugvó hangzásról van szó. Semmi egymást részben fedő énekről. Ez csak én vagyok és egy mikrofon a kezemben, amivel megpróbálok minél durvább és erősebb hangzást kihozni. Minden albumnak más volt a témája, de ez az új album most számunka... olyan, mint mikor AC/DC-t hallgatsz, csak egy éneket, egy hangot hallasz. Amikor Metallicát hallgatsz, csak egy hangot hallasz. Semmi más nincs azon kívül, semmi szaros effekt, mert az túl gyengéd lenne, egy ilyen erős albumhoz. Tehát ez volt a mi szemléletünk ezen az albumon.
Mint minden énekesnek, főleg metál zenében, a helyes mikrofon nyújt segítséget abban, hogy a gitár és a dobok rétegei között eljusson a közönség füleibe. Amíg a jelenlegi számok egy ritka, az 50-es évek beli Telefunken M 250-tel lettek felvéve, addig a régi albumokon lévő számok egy Blue Microphone's Bottle Condenserrel, állítja Shadows. Ettől függetlenül azt mondja, hogy nem igazán kényes a mikrofonok választásával, mert az eddigiek is jól beváltak.
"Koncertekhez szeretem az Audio-Technika 4100-at használni. Ezt tartja a legjobbnak a hangosító srácunk. A hangom nagyon érdes, ezért elég nehéz hallani engem anélkül, hogy ne lennék túl hangos, vagy ne temetne el a többi hang. Ez a mikrofon valahogyan kiemeli a hangomat élőben."
Mielőtt visszamegy a stúdióba és "gitározást hallgat egész nap", az ő szavaival élve, Shadows pár percet beszélt még beszélt a fontos eseményekről a karriere során.
"Szerintem a legjobb zenei emlékem az a Metallicával volt. Ők olyanok, mint a hőseink. Nem volt még ennyi problémám azzal, hogy kifejezzem, mennyire is hálásak vagyunk ennek a bandának, mint a Metallica és az Iron Maiden, vagy a Guns N' Roses. Amikor a Metallica felhívott minket, és azt mondták, hogy szeretnék, hogy ha fellépnénk velük egy koncerten... -itt elmosolyodik Shadows- nagyon jó érzés bárhol is játszani velük. Úgy értem, bárhol is játszol velük, mindig több száz ezer ember van ott, főleg külföldön, és ezért mindig egy jó élmény a színpadon állni és csak bele akarsz csípni magadba, mert annyira jól érzed magad."
Bármelyik banda, amelyik az Avenged Sevenfold előtt játszik a turnéjukon, valószínűleg így érezheti magát.
Avenged Sevenfold fotózás2013.06.13. 01:05, mark182
Ezekben az órákban fotózták az Avenged Sevenfoldot a Guitar World következő számához.
Zacky olyan, mint régen, legalább is hasonló pózt vett fel, de Syn, mi haj az?
| |
|
|
|
Üdvözlünk Magyarország első számú Synyster Gates-el foglalkozó oldalán. Itt mindent megtalálsz a fantasztikus gitárosról. Nem mellesleg naprakész infókat kaphattok az Avenged Sevenfold nevű bandáról, amiben Brian is játszik. Emellett sok letöltést találtok a Média menüpontban. Reméljük elnyeri az oldal a tetszésedet és rendszeres látogató leszel. Sylvie, Annie & Mark
| |
|
Jegy rendelés:
eventim.hu
Ennyi van hátra a bécsi koncertig:
| |
|
Album Cím: Hail To The King
Megjelenés: 2013. 08. 27.
| |
|
Írd alá ezt a petíciót, hát ha elérünk vele valamit és lesz koncert Magyarországon.
>>> KLIKK IDE <<<
| |
|
2013:
Július:
16. - La Crosse, WI - elmaradt
17. - Oshkosh, WI - képek - setlist
19. - Mt. Pleasant, MI - video - setlist
Augusztus:
10. - Montreal, Canada
11. - Bethlehem, PA
26. - Los Angeles, CA
30. - Albuquerque, NM
Szeptember:
1-2. - Englewood, CO
6. - Quincy, WA
7. - Ridgefield, WA
13. - Phoenix, AZ
14. - Chula Vista, CA
15. - Sacramento, CA
22. - Rio de Janeiro, Brasil
Október:
3. - Chicago, IL
5. - Indianapolis, IN
6. - Cincinnati, OH
8. - Baltimore, MD
9. - Boston, MA
12. - Bloomington, IL
13. - Detroit, MI
15. - Atlanta, GA
16. - Orlando, FL
18. - Houston, TX
19. - Dallas, TX
20. - San Antonio, TX
22. - Omaha, NE
23. - Oklahoma City, OK
26. - Las Vegas, NV
November:
8. - Stockholm
9. - Oslo
11. - Copenhagen
12. - Hamburg
14. - Munich
15. - Frankfurt
17. - Bochum
19. - Amsterdam
20. - Paris
22. - Vienna
23. - Milan
25. - Barcalona, Spain
26. - Madrid, Spain
27. - Lisbon
30. - Manchester
December:
1. - London
3. - Dublin
4. - Belfast
5. - Birmingham
| |
|
Szerkesztők: Sylvie, Annie, Mark, Háttek
Nyitás: 2012. 03. 30.
Téma: Synyster Gates & A7X
Design: Annie (2013.01.14.)
Ajánlott böngésző: Opera, Mozilla Firefox, Google Chrome, Safari
Tárhely: GPortal.hu
Email: synyster-gates.gportal.hu@freemail.hu
Legforgalmasabb nap:
| |
|
|