Fordítások : M. Shadows a "Carry On"-ról, a CoD: Black Ops 2-ről és a jelenleg készülő, hatodik albumról
M. Shadows a "Carry On"-ról, a CoD: Black Ops 2-ről és a jelenleg készülő, hatodik albumról
„Harcolunk, míg szabadok vagyunk” – énekli M. Shadows, az Avenged Sevenfold frontembere a lobbanékony „Carry On”-ban, amit a Call of Duty legújabb szériája, a Black Ops 2 számára írtak.
Ez a múlhatatlan, kitartó csatakiáltás nem csak a játék tökéletes betétdalaként szolgál, hanem halhatatlan szózat a csapat felé is, hiszen az Avenged Sevenfold létrejöttének első napjától kezdve küzd a sikerért, így joggal is követelhetnék a „Modern Heavy Metál Királyai” címet. A „Carry On” a banda legfeszesebb és legszigorúbb himnuszaként szilárdította meg a srácok zenekari hatalmát, az összetett hangszerelés pedig garantáltan leejti az állakat és magasba lendíti a kezeket.
A zenekar a számot a Call of Duty: Black Ops 2 egyik, a játékhoz méltóan energikusan szemet gyönyörködtető jelenetében mutatja be, és talán semmihez sem lehet hasonlítani azt a pillanatot, amikor a fiúkat digitalizálva láthatjuk zúzni.
Ebben az exkluzív interjúban az ARTISTdirect.com főszerkesztője, Rick Florino beszélget M. Shadowszal a „Carry On” háttértörténetéről, a CoD: Balck Ops 2-ről, valamint Rick fényt derít a készülőfélben levő hatodik albumra.
Nézd meg a videót, majd olvasd el a cikket!
A Carry On intenzív energiáról tanúskodik, ráadásul mérföldkő az Avenged Sevenfold számára. Mi a háttértörténete a dalnak?
Nos, ez túl sok Ozzy’s Boneyard hallgatásával járt a SiriusXM Rádión. *nevetés* Rengeteg klasszikus metált és thrash számot játszanak a műsorban, szinte minden van a Judas Priesttől, az Iron Maidentől a Helloweenen át a Rushig. Tele van vicces cuccokkal. Mikor felkérést kaptunk erre a számra, három napunk volt a megírásra, és rengeteg napunk a felvételre, valamint részt kellett vennünk egy motion capture forgatáson. Úgy álltunk hozzá, hogy „Csináljunk valami primitívet!” Ez dalhoz képest tömörnek ígérkezett, hiszen mindössze négy perc állt rendelkezésünkre az animáláció miatt.
Egy olyan számot akartunk írni, ami gyomron vág, majd magadra hagy. Csináltunk egy felfokozott tempójú dalt néhány akkord-váltással és mókás kórus-trükkökkel. Remekül éreztük magunkat a munkálatok alatt, egy felemelő számot akartunk, ami poénos és szórakoztató a játék végén. Úgy érzem, nagyon jól sikerült.
Hogy jött a szöveg?
Bizonytalanabb akartam lenni. Néha úgy érzem, a szövegeim kissé csapongóak, és a számaink hosszúak, így több szót kell írnom a szükségesnél. Sokkal nyitottabb sorokat képzeltem ide. Úgy éreztem, a „Carry on” kifejezés nemcsak a játék karaktereire vonatkozik, hanem az Avenged Sevenfold előrelépésének is szól.
Ennél az elképzelésnél maradtam. Valami epikusat akartam írni, amin gondolkozhatsz, mikor vezetsz az utcán, vagy lovagolsz. *nevetés* Egy klasszikus, hatalmas, tempós metál-nóta. A „Carry On” ezzel lett működőképes.
Gyakran említed a legjobb sorokat a Metallicától, vagy az Iron Maidentől számtalan úton keresztül. Ez egy része a szövegalkotásnak.
Ezzel tökéletesen egyetértek, és még sosem csináltunk ilyesmit ezelőtt. Örülök, hogy kísérleteztünk ezen a számon, mert ez jobban felbuzdít arra, hogy belekezdjünk egy következő felvételbe, ahol hasonló dolgokat művelhetünk. A „Nothing Else Matters” vagy a „Sad But True” mind nyitott szövegek. Klasszikusak, és akkor veheted elő, amikor csak akarod. Tudod, mit jelentenek a szavak, de mindenki számára valami mást is tartogathat és beleillik a mindennapjaiba. Ez egy különleges lecke, ha egy bandában van az ember, minden nap tanul valamit. Nagyon boldog voltam, hogy ezek a sorok születtek meg a fejemben.
Nagy rajongója voltál a CoD: Black Opsnak?
Igen, konkrétan egy dalt is írtunk a számára. Egy „Easter egg” volt Not Ready to Die címmel. Rajongója voltam a CoD: Modern Warfare 2-nek, aztán beleütköztem a Black Ops-ba, ami minden idők legnagyobb CoD kedvencévé vált számomra. Gyakran játszottam vele a második rész megjelenésig. Most Black Ops 2-zök, és imádom!
Régóta barátok vagyunk a Treyrach-kal és az Activisonnel. Állandóan Mark Lamiával, a Treyrach főnökével beszélgetek, együtt mentünk a Laker meccsekre. Ez egy fantasztikus barátság. Mikor mondta, hogy bele akar minket tenni a játékba, annyit reagáltunk: „Ezaz! Imádnánk ott lenni, ez elképesztő!”
Milyen érzés volt magatokat látni a játékban?
Vicces. Olyan volt, mintha egy felvételen hallanád vissza magadat. Kicsit szégyenkezel, de izgulsz is, és ez igen poénos. Nem tudom, a többiek hogy voltak vele, de én boldog és büszke vagyok az eredményre. Próbáltuk jól érezni magunkat és egy szórakoztató kis semmiséget csinálni a játék végére. Nem kellett komolyan venni.
Hogyan zajlott a felvétel?
Ugyanoda mentünk, ahol a Terminátor 2-t és a Vasembert forgatták. Belebújtunk azokba a vicces overálokba, fából készült gitárokon és ötszáz kamera között úgy tettünk, mintha koncertet adnánk. *nevetés* Az első jelenetet Woodszal és Mendendezzel szintén overálban vettük fel. Teljes két, vagy három nap motion capture-ből állt, őrjítő volt.
Tetszik a CoD: Black Ops 2 történet módja?
Multiplayer-buzi vagyok! *nevetés*
A hadjárat elképesztő, olyan, mintha egy filmet játszanál le. Fantasztikus története van, habár a story mód kivégzése csak nyolc-tíz órába telik. Azt szeretem a CoD-ban, hogy beülök egy csomó barátommal, faszságokról beszélünk, arcon lövünk pár embert, átszelve az országot és átversenyezzük az éjszakát. Az egyik legjobb dolog számomra. Irtó vicces.
Beindította az írógépezetet a „Carry On”?
A „Carry On” után lepihentünk Augusztustól Szeptember nagyobb részéig, Szeptember végén pedig elkezdtünk készülni a felvételre. Boldog vagyok, hiszen eddig remek irányba haladunk. Érezhető benne egy kis old-school, de még mindig modern, az Avenged Sevenfold következő mérföldkövének ígérkezik. Nagyon izgatottak vagyunk.
Miket hallgatsz mostanában?
Rengeteg klasszikus zenét hallgatunk, barátkozunk az akkordok szerkesztésével, a hangsorokkal, és hogy hogyan társítanak bizonyos hangokat. Amúgy mindig visszatérek a régi kedvencekhez. Kielemzem a Master of Puppets-ot, ízekre boncolom a Pantera felvételeket. Led Zeppelinbe és Black Sabbathba merülök ihletért, és hallgatok egy-két Pink Floydot is. Hallgattam Ghostot. A Volbeat király. Ha a pop megy, Lana Del Reyt hallgatok. Letöltöttem az új Soundgarden-t előző este, egyszerűen mindent meg akarok szerezni. Van nálam Three Days Grace és Halestorm. Lépést akarok tartani, tudni akarom, más mit csinál.
A Nightmare albumban mesterien egyensúlyoztál az ütős, valamint a nagyszabású, terjedelmes dalok között. A történelmi bandákból talán a Metallica volt az, amelyik még ezt meg tudta csinálni. Gondolkodsz a bevágott kórusok és progresszív hangszerelés közötti ingázásban?
Totálisan a fejemben van. Mikor az olyan bandákat nézed, mint a Pantera, Megadeth, vagy a Metallica, ők sokkal közelebb állnak egymáshoz dalírás szempontjából, mint hinnéd. Ugyanolyan riffjeik vannak. Simán rájuk mondhatod, hogy ami dalt írnak, az AC/DC-re épülnek.
A Metallica dallamosabb, a Panterában több a brutalitás, a Megadeth többet használ ezekből a bizarr, dallamos, moll-hangzású sorokból. Mind riffekre épül. Mikor megkapod ezeknek a kombinációját, amit a magunkfajta bandát játszanak – hiszen ezeken az együtteseken nőttünk fel -, akkor meg kell találnod az egyensúlyt az agresszió, a dallamosság és a lecsupaszított számok között, és ezek a nóták sokkal előrehaladtabbak. Itt mindig van egy mérleg, és oda kell tenni a súlyt, ahova az adott dal, vagy az album megkívánja. Néha azt kell mondani: „Van egy csomó hosszú számunk, szükség lesz néhány rövidebbre.” Egy másik ponton viszont azt kell mondani: „Csináljunk egy kibaszottul őrült, tizenegy perces számot!” Ez segít kihozni azt, amit hallani akarsz.
Túlnyomó részt értelmi és képi elemekből állnak a szövegeitek. Ez nem jellemző a modern metálra.
Egyetértek. Mikor betettem egy Megadeth felvételt, képeket láttam magam előtt Dave Mustaine hangját hallva. A szövegek elgondolkodtattak. Hasonló dolog történt a Metallica esetében is. Úgy tűnik, mostanában van egy megbélyegzett ideál, aki háromperces dalokat gyárt, mert a rádiók ezt akarják lejátszani. Hallgatod, és azt mondod, „Ez meg honnan jött?”
AC/DC megteheti, mert ők AC-kibaszott-DC, és ők cseszettül király riffeket csinálnak, amik megragadnak a fejedben. Badass az énekesük, és rutinosak.
Van egy csomó ember, akik nem elég alaposak, és nem ásnak a dolgok mélyére, mások pedig csodálkoznak, hogy a metál miért nem olyan hatalmas, mint lennie kéne.
Mit szoktál olvasni, mikor szövegeket írsz?
Más együttesek zeneszövegeit tanulmányozom, a feleségem gyakran próbál rábírni egy kis olvasásra. Majd belenézek azoknak az embereknek az önéletrajzába, akik irántam érdeklődnek.
Szívemből írok, és remélem, ez továbbra is működni fog. *nevetés*
Welcome
Üdvözlünk Magyarország első számú Synyster Gates-el foglalkozó oldalán. Itt mindent megtalálsz a fantasztikus gitárosról. Nem mellesleg naprakész infókat kaphattok az Avenged Sevenfold nevű bandáról, amiben Brian is játszik. Emellett sok letöltést találtok a Média menüpontban. Reméljük elnyeri az oldal a tetszésedet és rendszeres látogató leszel. Sylvie, Annie & Mark
Július:
16. - La Crosse, WI - elmaradt
17. - Oshkosh, WI - képek - setlist
19. - Mt. Pleasant, MI - video - setlist
Augusztus:
10. - Montreal, Canada
11. - Bethlehem, PA
26. - Los Angeles, CA
30. - Albuquerque, NM
Szeptember:
1-2. - Englewood, CO
6. - Quincy, WA
7. - Ridgefield, WA
13. - Phoenix, AZ
14. - Chula Vista, CA
15. - Sacramento, CA
22. - Rio de Janeiro, Brasil
Október:
3. - Chicago, IL
5. - Indianapolis, IN
6. - Cincinnati, OH
8. - Baltimore, MD
9. - Boston, MA
12. - Bloomington, IL
13. - Detroit, MI
15. - Atlanta, GA
16. - Orlando, FL
18. - Houston, TX
19. - Dallas, TX
20. - San Antonio, TX
22. - Omaha, NE
23. - Oklahoma City, OK
26. - Las Vegas, NV
November:
8. - Stockholm
9. - Oslo
11. - Copenhagen
12. - Hamburg
14. - Munich
15. - Frankfurt
17. - Bochum
19. - Amsterdam
20. - Paris
22. - Vienna
23. - Milan
25. - Barcalona, Spain
26. - Madrid, Spain
27. - Lisbon
30. - Manchester